PRESSEFOTO: STORTINGET

Fleire endringar i NTP

SV, Høgre, Frp, KrF, Raudt og Venstre er einige om sju prosjekt i Nasjonal transportplan (NTP) som gjeld for perioden 2025–2036. Ap-Sp-regjeringa får dermed ikkje gjennom ein heilskaplege plan og Stortinget vil følgeleg måtte stemme over kvart enkelt prosjekt.

Publisert Sist oppdatert

Prosjekt opposisjonen er einige om

  • Ringeriksbanen skal byggast saman med ny E16 Skaret-Hønefoss. Regjeringa hadde ønskja å ta Ringeriksbanen ut av prosjektet.
  • Dobbeltspor Stokke-Sandefjord på Vestfoldbanen i første seksårsperiode, eit prosjekt som ikkje blei prioritert av regjeringa.
  • Meir pengar til fylkesvegane.
  • Framskunding av kapasitetsaukande arbeid på Ofotbanen.
  • Starte opp riksveg 19 Moss i løpet av planperioden 2025–2036.
  • Starte opp ny Majorstuen stasjon i Oslo i første del av planperioden.
  • Starte opp riksveg 15 Strynefjellet inkludert arm til Geiranger i første del av planperioden.

Kjelde: NTB

Dei seks partia har til saman fleirtal med sine 89 av 169 representantar på Stortinget. Dei presenterte semja på ein pressekonferanse onsdag ettermiddag.

Braut forhandlingane

Ap-Sp-regjeringa la fram sitt forslag til NTP før påske. Dei begynte å forhandle med sin budsjettpartnar SV om endringar i planen, men SV braut forhandlingane fredag.

— Me hadde sjølvsagt håpa å komme til einigheit med regjeringa om ein heilskapleg Nasjonal transportplan som tek klima og miljø på alvor. Det har ikkje latt seg gjere. Det er regjeringa sitt ansvar å få fleirtal for dei sakene dei kjem til Stortinget med, og denne måten å drive politikk på meiner eg er uansvarleg, sa transportpolitisk talsperson Mona Fagerås i SV på pressekonferansen.

Partiet hadde særleg fokus på jernbane og kollektivtransport. Som følgje av dette ber fleirtalet nå regjeringa om blant anna å starte opp prosjektet dobbeltspor Stokke-Sandefjord på Vestfoldbanen i første seksårsperiode av NTP.

Powered by Labrador CMS