Sigve Lervik var med på kolonna mellom Seljestad og Liamyrane. Her paserer han ein lastebil i ein liten tunnel. Foto: Svein-Erik
Sigve Lervik var med på kolonna mellom Seljestad og Liamyrane. Her paserer han ein lastebil i ein liten tunnel.

Krev ny tunnel nå

Fleire transportfirma frå Etne og Vindafjord var med å bidra til den 4,2 kilometer lange kolonna frå Seljestad i vest til Liamyrane i aust, for å få ein ny Røldalstunnel klar kjappast mogleg. Etter å ha stått fast i området mange gonger sidan 1984, tørr ikkje Sigve Lervik å vere optimist.

Publisert Sist oppdatert

— Eg håpar prosjektet kjem inn igjen i revidert budsjett, men har mista heilt trua på politikarane. Det verker som dei har heilt gløymt at det finst ein landsdel som heiter Vestlandet, seier Lervik, som køyrer for Hustvedt & Skeie.

I statsbudsjettet blei ny tunnel frå Seljestad til Røldal på E134 førebels stoppa. 11. mai blir revidert budsjett lagt fram.

Stor mobilisering

Det var interesseorganisasjonane E134 Haukelivegen AS og Hordalandsdiagonalen AS som tok initiativ til aksjonen. Både Norsk Lastebileigarforbund (NLF), Noregs Automobilforbund, LO, Fellesforbundet og NHO er blant dei som støttar markeringa. Regionsleiar i NLF, Jan Ove Halsøy, dirigerte lastebilar, vogntog, bussar, bubilar og privatbilar som kom for å delta.

— Me gjer dette fordi me vil ha Røldalstunnelen inn igjen på statsbudsjettet. Det er ein skam at den blei tatt ut, meiner Halsøy.

Allereie over ein time før avreise begynte parkeringsplassen på Seljestad å fylle seg opp. Ein brannbil, renoveringsbil, ambulanse og bilar frå NAF var med å satt farge på kolonna. Totalt deltok mellom 70 og 80 lastebilar på markeringa. Grannar-distriktet var godt representert. Tre lastebilar frå Taraldsøy Transport kom i følgje med Gravelseter Maskin & Transport og Etne Betong.

— Ny tunnel ville betydd meir føreseieleg arbeid for oss, og gjort det lettare å vere punktlege. Nå er det ingen som veit om vegen er open eller stengt, seier Jan-Otto Lundetræ i Taraldsøy Transport.

Etne-ordførar Mette Heidi Bergsvåg Ekrheim (f.v.) slo av ein prat med Petter Taraldsøy, Marthe Jordal, Jan-Otto Lundetræ og Asbjørn Jordal Tungesvik Transport på Seljestad.
Jan-Otto Lundetræ møtte for å støtte saka, men tvilar på at prosjektet kjem med i revidert statsbudsjett.
Reidar Retterholt og Jan Ove Halsøy frå NLF var godt fornøgde med oppmøtet.

E134 er hovudpulsåra for Haugalandet og mykje av Vestlandet

Sigve Lervik, Hustvedt & Skeie

Miljøfokus

I ei global verd der ein stadig større del av varene til både privatpersonar, bedrifter og det offentlege blir bestilt digitalt, med forventningar om kjappast mogleg levering, er tungtransporten ein samfunnskritisk sektor. Det gjer det ekstra viktig for lastebilsjåførane å komme seg fram utan for lange stopp.

— Det er jo ingen som har lager lenger, så varelageret ligg på vegen. Då er kundane veldig avhengig av at lastebilane kjem fram, seier Lundetræ.

Halsøy opplyser at 20 prosent av trafikken på E134 er tungtransport. I ønsket om ny Røldalstunnel, trekk Halsøy fram sikkerheitsomsyn, men også positive miljøeffektar.

— Det blir brukt mykje diesel oppover, som kunne blitt spart med ein flat tunnel, fortel Halsøy.

Statens Vegvesen sin omtale av prosjektet, opplyser at parsellen E134 Røldal–Seljestad gir ei innkorting av køyrelengda på 6,4 kilometer og redusert reisetid på cirka 18 minutt for tyngre køyretøy, og 12 minutt for personbilar. Den nye Røldalstunnelen under Røldalsfjellet utgjer størstedelen av parsellen. Ny Røldalstunnel blir cirka 13 kilometer lang, og skal erstatte dagens Røldalstunnel og Seljestadtunnelen og dei tunge stigningane i Håradalen.

— Ein får ikkje betre miljøstempel enn å bygge Røldalstunnelen, seier Lervik.

Gravelseter Maskin & Transport på veg til markeringa.
Etne Betong var på plass med lastebil.
Ny Røldalstunnel er ein draum, og eit krav, frå dei mange deltakarane.

Hovudpulsåra

For NLF er det viktig å fram kor stor miljø- og økonomisk skade som oppstår kvar gong E134 blir stengt. Halsøy omtalar at dårlege vegar er konkurransevridande, der vestlandske bedrifter tapar mot dei på Austlandet grunna dårleg infrastruktur.

— Tenk på Fatland sin utkøyring av kjøtt. Det må køyrast 40 mil ekstra, rundt Stavanger, når vegen er stengt, fortel Reidar Retterholt i NLF.

Denne kjøtt køyringa er den viktigaste delen av verksemda til Hustvedt & Skeie. Under markeringa, måtte fire av lastebilane deira køyre forbi parkeringsplassen, for å slutte seg til kolonna når bilane på den fulle parkeringsplassen køyrde forbi. Blant desse var Lervik, som tok med seg Grannar på turen. Han har kjempa aktivt for ny Røldalstunnel i 15 år.

— E134 er hovudpulsåra for Haugalandet og mykje av Vestlandet, seier Leirvik.

Hustvedt & Skeie sine lastebilar kom på rekke og rad.

Sigve Lervik er oppgitt over at ein framleis må ned den svingete Håradalen.

Fryktar nedrykk

Han minnast å ha stått mykje i kø i området på sine mange turar til Oslo. Hans aller lengste stopp var då han stod to døgn i Vågslitunnelen på 1990-talet. Når han kjem til den svingete strekninga på Håradalen merker ein irritasjon hos den elles blide mannen frå Haugesund.

— Det er katastrofe at me framleis køyrer nedover her, seier Lervik.

Han fryktar at Røldalstunnelen skal falle frå sin andreplass på prioriteringslista i Nasjonal Transportplan for 2025-2036, som blir lagt fram neste år .Når han kom fram til bensinstasjonen på Liamyrane, var Lervik ein av dei som haldt appellar. Der takka han for oppmøtet og fortalde kvifor han brenn for prosjektet.

Sigve Lervik køyrde i mange år ei fast rute frå Fatland i Ølen til Oslo. Nå lærar han opp sjåførar i Hustvedt & Skeie.
Petter Taraldsøy (f.v.) og Jan-Otto Lundetræ gjer ein av lastebilane sine klar til markeringa.
Det første bilane var på plass i god tid før avreise.

Powered by Labrador CMS