Posten Norge – brukervennlig?

Samme dag dumpet det inn i min postboks i Skånevik et brev postlagt i Etne […]

Samme dag dumpet det inn i min postboks i Skånevik et brev postlagt i Etne 6. mars. Muligens var det postlagt 5. mars, for det er vel fortsatt slik at brev fra Etne først må ta snarveien om Stavanger for stempling og fordeling før det setter kursen nordover Boknafjorden igjen.
Dermed var muligens stemplet «06.03.07» allerede en dag gammelt før de ansvarlige begynte å lure på hvordan brevet skulle loses i retning av min postboks i Skånevik.
Posten Norge legger, etter eget utsagn, mye energi i å bli «en av de fire største logistikkaktørene i Norden». Tenk om postdistributøren- og befrakteren vår kunne legge mer energi i å befrakte en sending 27 km på kortere tid enn 7-8 dager, heller enn å framstå som framtidig transportgigant i det nordiske markedet. Det ville være et kundevennlig framtidsrettet servicetiltak!
Lykke til.

PS.
Jeg skal forresten, på forfall, betale avgiften på postboksen min. Nå betaler jeg for liten boks 650 kroner. For få år siden kostet den ca. 100 kroner.
Selvfølgelig enda et kundevennlig framskritt! Posten må jo fram, og vi boksleiere må forstå at vi må subsidiere alle postmottakere som får gratis postdistribusjon til de grønne kassene langs veier og på portstolper. Selvsagt skjønner vi det resonnementet!

Victor Carlsen jr.
Skånevik