Tidlegare forsking viser at uteskule kan blant anna gi betre læring, helse, motorikk, sosial forståing og kan verke stressregulerande. Illustrasjonsfoto: Mari Løvås / UiS / NPK
Tidlegare forsking viser at uteskule kan blant anna gi betre læring, helse, motorikk, sosial forståing og kan verke stressregulerande. Illustrasjonsfoto: Mari Løvås / UiS / NPK

Satsar stort på forsking om uteskule

Ei undersøking frå 2024 viser at 68 prosent av norske grunnskular praktiserer uteskule jamleg, spesielt for 1.–4. trinn. No skal forskingsprosjektet «Naturen som læringsarena» (NArENA) finne ut meir om kva god uteskule er, og korleis undervisninga utanfor klasserommet kan bli best mogleg.

Tidlegare forsking viser at uteskule mellom anna kan gje betre læring, helse, motorikk, sosial forståing og kan verke stressregulerande.

– Med prosjektet bidreg vi til arbeidet til regjeringa med å skape ein meir praktisk og motiverande skulekvardag. Dette blir eit kjempeløft for norsk skule som også utanlandske utdanningsinstitusjonar kan sjå til, seier Stein Yngve Andersen, prosjektleiar fòr «Naturen som læringsarena» i Norsk Friluftsliv.

Prosjektet skal gå over fire år, og er eit samarbeid mellom Norsk friluftsliv og fleire ulike høgare utdanningsinstitusjonar, blant dei er Universitetet i Stavanger, Høgskulen på Vestlandet, Universitetet i Agder og Universitetet i Tromsø.

I løpet av prosjektperioden skal fleire hundre lærarar og lærarstudentar, og dessutan over 2000 elevar frå 1. til 10. trinn involverast.

Resultata frå prosjektet vil vere relevante for utvikling av skulepolitikk, offentleg forvaltning, lærarutdanninga og for kvar enkelt elev.

(©NPK)